В заздалегідь визначені дату та час алгоритм публікує запропоновані учасниками ціни та розподіляє їх у порядку спадання.
Торг проводиться в 3 етапи. На кожному з них учасники в порядку, встановленому заздалегідь, знижують ціни до вартості, яку вони здатні заплатити. Найголовніше, що кожен крок зниження є вищим за мінімальний крок торгів, той, який був зазначений у вимогах до аукціону.
Учасники мають право в режимі онлайн відстежувати, як проводиться тендер:
- зростанням пропозицій;
- учасники ще не вийшли з аукціону.
Кожен з наступних етапів торгів починається з найбільшої ставки з попередніх.
Розгляд пропозицій та визначення переможця. Після завершення трьох етапів торгів система публікує все, що було отримано від учасників торгів. Інформація публікує:
- ціну;
- порядок надання послуг або товарів (виконання робіт);
- офіційні документи, що підтверджують готовність та досвід підрядників.
Відповідно до умов тендерних аукціонів, основним критерієм розгляду пропозиції для клієнта є фінансові надходження. Отже, спочатку оцінюється заявка з найнижчою вартістю. Коли клієнт приймає всі дані, запропоновані виконавцем, наявність та повноту офіційних документів, він має право взагалі не оцінювати інші подані пропозиції, вважаючи за краще першого виконавця переможцем аукціону.
В такому середовищі прийнято вважати, що тендерні аукціони були завершені.
Але, якщо перша заявка не відповідає умовам та вимогам замовника, він продовжує оцінювати наступні пропозиції, починаючи з особливо низьких та особливо дорогих. На цьому етапі звертається увага не тільки на вартість та наявність офіційних цінних паперів, а й на:
- доступні форми оплати замовлення;
- правила забезпечення гарантій, гарантійного та післягарантійного обслуговування;
- експлуатаційні витрати;
- умови доставки.
Тендер триває або до визначення переможця, або до припинення прийому пропозицій (виникають ситуації, коли жодна з них не відповідає вимогам замовника). У другому варіанті, коли пропозиції припиняються, а переможця не визначено, аукціонні торги оголошуються скасованими.
Необроблене дерево в системі Прозорро
Торги з продажу необробленого лісу на майданчику УУБ перших чисел лютого брати участь в торгах по збуту необробленого лісу ви зможете на електронній платформі Української універсальної біржі. Якраз тоді стало діяти постанова Кабінету міністрів №1178, яке відноситься до організації експериментального проекту по перекладу аукціонів збуту лісу-кругляка в цифрову систему Прозорро.Продажі.
Особливості продажу необробленої деревини на торгах Прозорро.Продажі
До цього частину лісу лісові господарства збували за безпосередніми договорами. І такий підхід просто благодатний грунт для застосування корупційних маніпуляцій. Таким чином, керівництво лісгоспів прямо домовлялися з деревообробні підприємства, також ціна кількість збуту сировини нерідко замовчувалися. Наприклад, необроблена деревина насправді продавалася за вартістю набагато менше ринкової, за що продавець мав відкат у великому розмірі. До того ж інформація про великих партіях лісу не значился в системі електронного реєстру, що ускладнювало процес контролю за вирубкою і заготівлею необробленого лісу.
Якщо порівнювати з іншими товарами і послугами, які з успіхом продаються на платформах Прозорро.Продажі, процес продажу необробленої деревини був виведений останнім.
Експертні фахівці Української універсальної біржі спостерігають постійне збільшення попиту в даному секторі, а в числі переможців цифрових торгів вже багато.
Як направити заявку на торги з продажу лісу?
За 3 роки діяльності на платформі, залучених до системи Prozorro.Sale, було проведено 290 000 відкритих аукціонів, дохід від яких в цілому дорівнює 25, 5 млрд. гривень. Для участі в торгах по збуту лісу-кругляка в будь-якому місті, потрібно лише зробити кілька звичайних кроків: пройти реєстрацію на домені УУБ та внести все взноси, потім підібрати бажаний лот та відвинути ставку і виграти.
Переваги Української Універсальної біржі
Українська універсальна біржа працює довгий час, а саме з 1997 року. УУБ надає весь спектр послуг і є акредитованою майданчиком системи Прозорро.Продажі, а, отже, можна виділити такі переваги:
- Майданчик має 4 рівня акредитації Міністерства розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства.
- Допомагає проводити закупівлі максимально ефективно.
- Відноситься до лідируючої майданчику по числу залучених клієнтів.
Сайт Української універсальної біржі https://sale.uub.com.ua/ru/news/prodazh-lisomaterialiv-u-systemi-prozoro-prodazhi має зрозумілий і простий інтерфейс, в якому може розібратися навіть недосвідчений користувач ПК. Це важлива особливість, яка здатна залучити ще більше учасників. Інтуїтивно зрозумілий інтерфейс – перевага будь-якої біржі, яка працює в системі Прозорро.Продажі.
Додатковому перевагою є те, що вся інформація, яка розміщується на сайті є актуальною і кожен учасник, який пройшов реєстрацію має до неї доступ. Всі лоти є чинними і на них можна робити ставки.